onsdag 23 januari 2013

natten



Här sitter jag i soffan med frukost nummer 2. Sam har precis somnat en stund och allt är lite konstigt och annorlunda denna morgon. Anledningen till det är att Sam sov väldigt bra inatt... Något vi inte är så vana vid!


Igår så fick han kvällsmat vid 18:30 och somnade sedan som en liten gris vid 19:00. Han knorrade lite i början men fann ändå ro till att somna. Jag gick och lade mig vid 22 och Daniel gjorde oss strax efter det sällskap. Vid 02 börjar Sam knorra lite och jag ger honom nappen och han somnar om. Jag somnar väl också om men sover oroligt så jag ligger och väntar på att han skall börja knorra igen och vilja ha mat. Han spottar ut nappen några gånger men vill inte ha mat förrän 04!!

Detta har ju aldrig hänt innan, att han har sovit/hoppat över maten i så många timmar. Jag lyckades sedan somna om honom efter många om och men. Dock vaknade han vid 05:30 så då fick vi gå upp en stund, byta blöja, mysa lite och sedan vid 07 kunde vi somna om en stund till.

Om jag bara hade kunnat koppla av där vid 02 och om Sam inte spottat ut sin napp x antal gånger så hade jag nog varit ordentligt utvilad idag! Nu är det väl lite si och så med piggheten, menmen.

A&A kommer snart hit och vi skall tillsammans med grannfruarna åka till Martagården och leka med våra små :)

-Tänk, tänk, tänk om det håller på och vända för Sam och hans sömn... Tänk om han snart kommer kunna sova en hel natt utan problem... tänk, tänk, tänk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar