fredag 5 september 2014

MammaSam-Dag


Jag ska ju snart bli storebror, så mamma arbetar inte mer just nu, vilket innebär att jag bara får vara på min förskola 15h/vecka. Så på tisdagar och fredagar har mamma och jag MammaSam-dagar just nu, då vi är hemma själva och myser hela dagarna innan lillebror kommer!

Dock är jag ju hyfsat aktiv av mig och har en del myror i brallan som behöver aktiveras. Så idag plockade mamma fram mina PlusPlus och en massa lådor. Hon tyckte nämligen att vi kunde sortera dem efter färg (tydligen hade hon sett Alice göra det).


Det var rätt roligt i början och jag tycker ändå att jag klarade av rätt så många, med hjälp av mamma såklart :)


 Sedan blev det ju roligare att hälla ut dem...


...& köra över alla med traktorn!


Men satt nog ändå still i 5minuter i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar