fredag 19 september 2014

Min Lillebror Max



Hej allihopa!

Förlåt för dålig uppdatering, men har haft fullt upp här hemma! Har nämligen fått en alldeles egen lillebror!

Lillebror Max kom till oss förra onsdagen, den 10e september och sedan dess har vi bara varit hemma hela familjen och myst. Jag är en väldigt bra storebror får jag höra hela tiden, som bryr mig om min lillebror. Tittar till honom då och då, ger honom nappen om han är ledsen, klappar gärna på honom och vill helst av allt hålla honom - dock inte så länge, för han är ju rätt tung :)

Dock har jag ju märkt att mamma och pappa har ändrats lite, och jag har fått lära mig ett nytt ord "vänta lite". För lillebror vill ju ha mat ifrån mamma och nattas av pappa, så många gånger får jag liksom vänta på min tur, vilket är något nytt och något som jag inte är van vid. Så ibland (rätt ofta) blir det att jag får hitta på något bus under tiden som jag måste "vänta lite". Gissa hur glada mamma och pappa blir då...

Fast i det stora hela är det rätt så mysigt med en lillebror, önskar bara att han ville leka lite mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar